dag 1 en 2 - Reisverslag uit Omaruru, Namibië van Sylvia Boer - WaarBenJij.nu dag 1 en 2 - Reisverslag uit Omaruru, Namibië van Sylvia Boer - WaarBenJij.nu

dag 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

18 April 2017 | Namibië, Omaruru

Hallo allemaal,

Even een momentje rust in deze vrolijke chaos (hoop ik)
We hebben net uitgebreid boodschappen gedaan voor de braai vanavond. De keukenprinsessen zijn bezig allerlei eten te prepareren om mee te nemen naar de safari van 2 dagen.
Ik heb geholpen de auto's in te pakken,
We mogen voor 3 dagen maar 1 klein rugzakje mee en dat vort enkele van de dames niet mee.
Even een terugblik: de vlucht was lang en de plekken krap, maar aan alles komt een einde.
Na ongeveer 2 uur stonden we met bagage klaar om weg te rijden.
We moesten nog wel de 2 auto's op gaan halen in Windhoek, 70 km van het vliegveld. Daar kregen we uitgebreide instructie over bandenwissel en allerlei technische aspecten, alsmede instructie over de tenten.
3 uur later reden we weg, onderweg naar Omaruru nog boodschappen gedaan, altijd een feest met 8 vrouwen.
Na de boodschappen was het mijn beurt om te rijden. Dat ging best hoed, behalve dat ik af en toe de koppeling vergat.......Helaas was niet ingecalculeerd dat het om 18.00 al donker wordt, dus in het stikdonker aan de linkerkant rijden. Ik was best trots op met zelf, zeker als je ziet wat een enorme bak zo'n auto is!
Aangekomen waren we kapot en je weet niet wat je meemaakt als 8 vrouwen er samen de schouders onder zetten: eten maken, bagage uitruimen, bedden in orde maken binnen een uur en om 21.00 naar bed.
Allemaal goed geslapen en vandaag een "rustige" dag hier op de plot en in het stadje. Zometeen een braai en morgen om 05.00 op om naar Etosha Park te rijden en dan voor het eerst op de auto slapen....
Ik wordt nu geroepen en ga dit gauw plaatsen...
Doei allemaal, ik ben heel gelukkig!!!!

• 19 April 2017 - 08:39

Stefan:

Fantastisch dat alles eigenlijk op rolletjes loopt! En zeker superdapper dat je daar toch maar gaat rijden! In het donker nog wel... kan er zo een of andere Oryx voor je wielen lopen.

Op dit moment ben je al in Etosha zo te zien.. Ik ben heel benieuwd wat je daar allemaal gaat zien en beleven! Ben ook benieuwd naar de auto-tent-constructie..

Blijf genieten, ben heel benieuwd naar je volgende verhalen!
    De foto's zijn trouwens goed zichtbaar hoor bij dit verslag ;).

Liefs,
    Stefan

• 19 April 2017 - 13:15

Laura:

die foto's zien er goed uit Sylvia,
    en heb je goed opgelet bij de uitleg ?
    en nu maar hopen dat jullie geen lekke band krijgen ........
    maar het zit er dik in dat dat een keer gaat gebeuren
    even de ANWB bellen is er natuurlijk niet
    wellicht een nijlpaard die cursus heft gehad ? wel eerst om zijn diploma vragen
    heel veel plezier en kijk uit met rijden voor kuilen in de weg etc.
    kissie kissie
    Laura

• 19 April 2017 - 15:50

Bert:

Ziet er allemaal fantastisch uit, we gaan de ANWB opzeggen als je weer thuis bent. Voorzichtig en geniet